Saturday, November 3, 2012

Otak

kecerdasan-otak-manusiaKata orang, badan sihat otak cerda, buat apa pun pantas. Otak kita bekerja. Berkerja. Bekerja. Sentiasa bekerja. Dikerah.dikerah dan dikerah. dah 2-3 minggu ni, aku rasa sangat stress. Stress yang teramat.

Rasa down yang teramat, rasa give up. Aku rasa nak menyendiri, rasa diri kosong, kosong dari rohani. Hari demi hari. Stress merosakkan segala-galanya.  Buat semua benda tak betul. Rasa nak lempang orang setiap masa.

serabutPesan kakak aku, otak tu perlu rehat. Bukan badan je nak rehat. So, aku menjadualkan balik hujung minggu aku yang sibuk , kepada yang lapang. Mengkenselkan segala program. Tak kiralah apapun belaku.

Habis test Jumaat malam, terus pecut pg main badminton sampai 2.30 pagi. Dah berbulan tak bersukan. Memang best. Sabtu rilek2. Hujan.Tido. Masak.Makan. Game. Dah lama tak dapat hujung minggu macam ni.

doa2Apa-apa pun, jangan lupa, stress mana pun kita, tanggungjawab kita yang diamanahkan. Paling penting amanah dengan Allah swt. Sedih, gembira kita, biarlah Allah swt yang lebih mengetahuiNya. Mengadu kat Dia. Stress tu Dia juga yang beri.

#patut minggu ni pergi Kedah, aku tak pergi, Isnin kena pergi Parlimen, hari Selasa ada test. Semoga Allah permudah urusan aku.Amin.

4 comments:

Sila la Komen