Sunday, September 16, 2012

Siapa kekasih hati saya?

Melihat remaja-remaja sekarang yang sibuk bercinta. Mempunyai kekasih hati. bercouple. berkepit sana-sini yang akhirnya membawa kepada kemungkaran.
Tak cukup dengan tu, bergaduh, berebut kekasih hati, post di FB, blog dan sebagainya. “ Jangan kacau kekasih aku!” “ Hey dia milik aku, kau jangan ganggu” Ayat biasa yang keluar.

            Tidak pun, kalau kekasih diganggu. “ Kalau kau ganggu dia lagi, nahas kau!” Kadang-kala sanggup berhabis duit, demi kekasihnya. Tidak cukup dengan tu wanita sanggup menggadai maruahnya demi kekasih yang disayanginya.

purdahLihatlah! Bila mana kita meletakkan seseorang yang kita sayangi dalam hati. Kita sanggup buat apa sekalipun demi menjaganya. Sanggup melakukan perkara-perkara luar rasional demi dirinya. Pantang juga perasaan bila mana ada seorang yang mengganggunya.

           Baru-baru ini kecoh di youtube mengenai lakonan yang memburukkan Nabi junjungan mulia Nabi Muhammad s.a.w iaitu seorang kekasih Allah!!. Sejauh mana cinta dan kasih kita kepada baginda. Apa kita buat?? Ambil tahu pun tak?!!! Nauzubillah. Dimana Rasulullah s.a.w di hati kita? Jauh lagi kasih dan cinta kita kepada baginda.

303988_399604456774006_860868235_n                 Aku bukan nak larang+cerita+suruh bercinta, berkasih, masalah hati dan sebagainya, tapi biar lah bersyariat. Aku pun lebih kurang je. Lagi teruk ada. Iman kita yazid wa yankuss. So apa2 pun, tanamkan cinta terlebih dahulu kepada Nabi s.a.w
Jom selawat sekali.اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ.


#gambar yang atas tu xde kene mengena. teruk2x..

No comments:

Post a Comment

Sila la Komen