Thursday, May 16, 2013

Selamat Hari Guru, cikgu!

Oh lama tak update blog. Harini memaksa diri untuk update. Tanggal 16 Mei, tarikh keramat mengingati jasa dan keringat seorang insan yang bergelar guru. Tiap-tiap tahun aku akan tunggu tarikh ini untuk menghantar ucapan pada cikgu2 sekolah.

Screenshot_2013-05-16-17-24-20

Pagi² hari aku mengarang ayat untuk di hantar kepada cikgu2 sekolah dulu. sebelah ni cikgu math mode. Dialah orang pertama yang berjaya buat aku suka kepada math. Serius math selalu fail!. Tapi sejak kehadiran cikgu zalina, aku mula minat math. Bertudung labuh, berkaca mata, cantik, dan penuh sifat keibuan membuat aku begitu hormat kepada cikgu. Sekarang dah berada di mengajar di seberang takir .

Betapa penting guru dalam mencorak pembangunan dan sahsiah anak² pada harini. Dengan pelbagai pengaruh negatif hari ini, cabaran kuat buat mereka.

Screenshot_2013-05-16-17-24-33

Sungguh. Cita² dari kecik nak jadi cikgu! Nak jadi ostad la kononnya kn. Tapi itulah segala perancangan Allah, Dia Maha Mengetahui segalaNya. sebelah ni cikgu addmath, mujur lulus addmath. hehe. Terima kasih cikgu norehano. Memang sempoi orangnya.

Time sekolah, dalam kelas, cikgu selalu pesan pasal solat, akhlak baik dengan kawan² dengan ibuayh. Tapi di universiti dah tak dengar laki pesanan² begitu. Sungguh kdg kala rindukan suasana sekolah. Beri salam ramai², baca doa ramai². Oh nostalgia.

Screenshot_2013-05-16-17-24-46

Ni cikgu math time form 5. Sangat muda, comel dan happy go luck. Tapi sekali marah, habis ribut taufan melanda. Ni geng2 sempoi. Memang best. Yang pasti cikgu² masih ingat kat aku. Ye la.. markah rendah, selalu tak siap kerja, mesti kena mark. hehe.

Apa² aku sangat menyanjung tinggi orang yang bergelar guru ni. Moga Allah memberi aku peluang berkhidmat sebagai guru. Semoga guru² semua diberkati Allah, dipermudah segalanya. Amin. Terima Kasih CIkgu!!

p/s: ni pengalaman aku jadi cikgu tuisyen dlu. [Sini]

No comments:

Post a Comment

Sila la Komen