Sunday, March 11, 2012

Aku tengah rugi.

demi_masaTeringat aku terjemah surah al-asr. “ Demi masa!, sesungguhnya manusia kerugian. Melainkan yang beriman dan beramal soleh. Dan yang berpesan2 dgn kebenaran dan kesabaran.

Semenjak memikul amanah dan tanggungjwb yang diberikan, bahang penatnya semakin terasa. Tak cukup dengan tu, masa study aku semakin berkurang. “ Jgn lupa esok meting,” Ahh, ayat ni tak boleh blah. Tiap2 malam ada meting. Tekanannya aku seminggu dua ni. Ya Allah berilah kekuatan kat aku mengharungi jalanMu ini.

1Pengurusan masa makin terabur. Seminggu ni, waktu malam, sekalipun aku tak buka buku. Ya Allah, apa nak jadi dengan aku ni. Kadang2 aku sendiri sedih fikir. Hak untuk pelajaran aku sendiri tak tunaikan.

Sibuk program, program dengan Allah jgn lupa. Yang tu cuba aku pegang. Tiap2 pagi, walaucmana pun aku cuba usahakan untuk habis 1 surah, yassin ke, al-insan ke, apa2 la, janji luangkan masa untuk mentaddabur al-quran.

quranApa2 yang berlaku, aku cuba buat terbaik untuk diri sendiri. Yang penting, diri sendiri kena tahu apa yang sedang dilakukan, kelak tak menyesal!

4 comments:

  1. A smart takwim is a good idea. insyaAllah bahagikan masa dgn baik. Allah tahu tahap kemampuan hambaNYA. you can!

    ReplyDelete
  2. syukran sume... terbaik la.. bangge ade kwn cmni...

    ReplyDelete

Sila la Komen