Thursday, September 4, 2014

Perjalanan Ilmu – معرض الكتاب

 

“jom pergi maarod” . Jom2 aku pun nak pergi. Cuma diam seketika. Apa penda maarod tu.  Oh pesta buku. Event yang sangat ditunggu oleh si pencinta ilmu. Dari rumah kami siap list out senarai kitab dan harga. Buat aku yang pertama kali untuk menjenguk pesta kitab ni pastinya bersemangat!

DSC_0001

  Beberapa hari sebelum mula pesta buku, aku sibuk bertanya kepada sahabat2 disini mengenai kitab yang harus aku beli, tak kurang ustaz2 di tanah air.

Seawal 6 ptg kami bergerak menaiki bas menuju ke tempat destinasi. Masa yang perjalanan lebih kurang 15minit, berhampiran juga kedutaan Malaysia.

 

DSC_0003

Sungguh! tergamam aku melihat kitab-kitab yang tersusun. Ya Allah! Rasa nak borong semua. Dari bab Aqidah hingga ke akhlak@tasawuf ada jual di sini.

 

 

 

DSC_0004

 

Azam aku untuk mengumpulkan susan sittah. Bermula fathul bari harga lebih kurang Rm200! Subhanallah murah tersangat.

 

 

 

DSC_0005

 

Buat aku yang masih baru berjinak dalam bidang agama, masih bercelaru dengan lughah bukan lah tahap untuk menelaah kitab berbahasa syurga ini satu persatu. InsyaAllah semoga Allah kekalkan semangat ini.

Amin!

No comments:

Post a Comment

Sila la Komen